Kontakt SØren hebsgaard

Skriv en mail eller ring for at høre mere om priser på foredrag og ledige datoer. 

Skriv navn, telefonnummer og gerne lidt om, hvor mange og hvem der skal høre foredraget – så vil du blive ringet op.

 

13A Herlufsholmvej
København, , 2720
Denmark

+45 40464003

Kunsten at fucke flere ting op på én gang

Superaktuelt foredrag til elever i skoler og på ungdomsuddannelser og til deres lærere.

 

FOKUS PÅ DIGITAL DANNELSE

Foredraget “Kunsten at fucke flere ting op på én gang” er tempofyldt, underholdende og tankevækkende, og tager fat om roden i den digitale udfordringer: Nemlig, hvordan vi vælger, hvad vi skal, når vi pludselig kan alting – hele tiden. Men det er svært for rigtig mange af os. Uanset om vi er unge eller voksne!

For det meste betyder det, at vi kommer til at “fucke flere ting op på én gang” – og det betyder at vi bliver dårligere til at koncentrere os, at vi bliver stressede, og så har det betydning for vores sociale liv. 

 

 

FOREDRAG TIL ELEVER
 

  • Hør, hvorfor multitasking er en illusion og egentlig burde hedde “kunsten at fucke flere ting op på én gang”.

  • Forstå, hvordan din hukommelse skrotter al mening i undervisningen og lektierne, hvis du alligevel er på Facebook imens.

  • Vær med i diskussionen om, om vi faktisk KAN kræve at den anden hele tiden er tilgængelig.

  • Hør om Opmærksomhedskrigen, og hvordan vi alle sammen er i gang med at tabe den til de 10.000 ingeniører, der sidder og koder hos Facebook, Netflix og Snapchat.

  • Se, hvordan din mobiltelefon kan være skyld i at du bliver stresset – og hvordan du kan tage hånd om det.

  • Få konkrete værktøjer til at få bedre koncentration og mere kontrol over, hvordan du bruger de digitale dimser på den bedste måde.

FOREDRAG TIL LÆRERE OG FORÆLDRE

  • Vi kommer ind på de samme ting som i elevforedraget, hvor vi både vil snakke om “hvordan står det egentlig til?” og “hvad gør vi ved det?"

  • Få indsigt i elevernes holdninger til deres egen brug og til skolens og forældrenes regler og sanktioner. Også de holdninger, som I aldrig hører – for de er faktisk ofte mere enige med de voksne, end vi tror.

  • Vi snakker om normer: hvem danner dem og hvordan påvirker vi normdannelsen? Hjemme, i skolen?

  • Få tips til at inddrage smartphones og sociale medier i undervisningen – også hvornår det ikke er så smart.

  • Hør om undervisningslokalet under pres i den digitale revolution. Hvordan skal vi forholde os til en fremtid, som vi ikke kender?

  • Deltag i diskussionen, og lad os se, hvor langt der egentlig er mellem dinosaurerne og tech-evangelisterne.

 

 

Få et skræddersyet foredrag om jeres egen skole

Hvordan ser det egentlig ud på jeres skole? Lad eleverne udfylde et online-spørgeskema og få indblik i deres digitale vaner, og hvad de betyder for trivsel, koncentration og ikke mindst jeres undervisning.

Foredraget og den efterfølgende debat med eleverne bliver langt mere nærværende, når det pludselig handler om eleverne selv. Med tallene kan man omsider droppe “synes” og “burde” og i stedet tage udgangspunkt i faktisk viden – altså “når nu så mange synes x, hvad gør vi så?”.

Samtidig er elevernes holdninger, ideer og tanker får ledelsen også værdifulde input til skolens mobil-politik.

 

Diagrammet er baseret på data indsamlet i 2015 fra ca. 5.200 skole- og gymnasieelever fra hele landet. Find alle resultater fra undersøgelsen under fanebladet "Materiale" her på siden.